. Потіцька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. - Патріотичне виховання школярів
Комунальний заклад Потіцький навчально-виховний комплекс 'Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад' Миронівської районної ради Київської області
Середа, 03.06.2020, 15:27
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Ми - патріоти!

Безпечний Інтернет

Хмарні технології

...

Освітні сайти

Готуємось до ЗНО

Олімпіади

Шкільна бібліотека

Superschool

Наші гості

Погода

Статистика

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 145

Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році

Лист МОН № 1/9-523 від 16.08.19 року

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-523 від 16 серпня 2019 року

Департаменти (управління) освіти
і науки обласних, Київської
міської державних адміністрацій

Заклади освіти

Заклади післядипломної педагогічної освіти

Про національно-патріотичне виховання
у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році

Шановні освітяни!

21 травня 2019 року набув чинності Указ Президента України від 13 травня 2019 року № 286/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання» (далі - Указ Президента). Указом Президента визнається таким, що втратив чинність, Указ Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580 "Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 - 2020 роки", що обумовило безстроковість дії акта Президента України та поширює його дію на всі вікові групи, а не лише на дітей і молодь.

Ключові положення Указу Президента були враховані при підготовці наказу Міністерства освіти і науки України від 29 липня 2019 року № 1038 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641» (далі - Наказ). Наказом викладено у новій редакції Концепцію національно-патріотичного виховання в системі освіти України (далі - Концепція), що і як Стратегія національно-патріотичного виховання, затверджена Указом Президента, поширюється на всі вікові групи, та Заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України (далі - Заходи).

У новій редакції Концепції зокрема враховано незворотність європейського та євроатлантичного курсу України, яка закріплена змінами до Конституції України, проведення операції Об'єднаних сил, відповідно до Указу Президента уточнено складові національно-патріотичного виховання.

Окремими напрямами реалізації цієї Концепції визначено:

  • впровадження громадянської освіти в Україні у відповідності до Концепції розвитку громадянської освіти в Україні, інших документів з розвитку громадянської освіти;
  • реалізацію положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру "Сокіл" ("Джура") та плану заходів з його реалізації (з нормативними матеріалами зазначеної гри можна ознайомитись за посиланням http://ukrjuntur.org.ua/sokil-dzhura/metodychni-rekomendatsii-hry-sokil-dzhura.html);
  • створення сприятливих умов, встановлених на законодавчому рівні, для діяльності молодіжних організацій, насамперед для розвитку пластового руху в Україні та Спілки Української Молоді, що відновили свою діяльність в Україні із здобуттям незалежності.

Одним із шляхів реалізації національно-патріотичного виховання в системі освіти України як один із видів діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування у сфері національно-патріотичного виховання визначено утворення міжшкільних ресурсних центрів, що забезпечуватимуть викладання предмета «Захист Вітчизни».

Наразі створена вся необхідна правова база для утворення такого міжшкільного ресурсного центру як для цілей викладання предмета «Захист Вітчизни», так і для надання позашкільної освіти, здійснення заходів, і спрямованих на національно-патріотичне виховання - 15 лютого 2019 року набув чинності наказ Міністерства освіти і науки України від 09 листопада 2018 року № 1221 «Про затвердження Положення про міжшкільний ресурсний центр» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 січня 2019 року за № 63/33034).

З метою уніфікації підходів до вимірювання результатів реалізації Концепції, за аналогією зі Стратегією національно-патріотичного виховання, затвердженої Указом Президента, текст Концепції додано розділом 6 «Індикатори ефективності», що дозволять органам державної влади та органам місцевого самоврядування за встановленими рамками досліджувати стан національно-патріотичного виховання.

Концепцією встановлено, що національно-патріотичне виховання в системі освіти впроваджується шляхом реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання, затвердженої Указом Президента України від 18 травня 2019 року № 286/2019, (далі - Стратегія), плану дій щодо реалізації Стратегії, державних цільових програм з питань з національно-патріотичного виховання (або програм, що пов'язані з національно-патріотичним вихованням), обласних, місцевих цільових програм з національно-патріотичного виховання (або програм, що пов'язані з національно-патріотичним вихованням), проведення Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання.

Наказ, яким також затверджені Заходи, розміщено на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України за посиланням https://mon.gov.ua/ua у розділі «Законодавство». Нормативно-правова база з питань національно-патріотичного виховання розміщено за наступним посиланням https://imzo.gov.ua/osvita/pozashkilna-osvita-ta-vihovna-robota/natsionalno-patriotichne-vihovannya-ditey-ta-molodi/.

Формування патріотизму в українському суспільстві залишається першочерговим як для держави, так і для системи освіти в цілому. У зв'язку з цим національно-патріотичне виховання є важливою складовою освітнього процесу.

Головне завдання закладів освіти - так побудувати виховну діяльність, щоб сама її організація, приклади авторитетних наставників-учителів, шкільне середовище виховували дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності. Завдання педагогів полягає у тому, щоб слова «Україна», «патріотизм» набували для дитини особливого сенсу, тобто сприймалися «не лише розумом, а й серцем». Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів - Герба, Прапора, Гімну. Важливим аспектом національно-патріотичного виховання є повага та любов до державної мови. Мовне середовище повинно впливати на формування учня- громадянина, патріота України.

Однією з основних тенденцій розвитку виховання в сучасній українській школі має стати пошук форм «діяльнісного патріотизму» (творчі групи, осередки, екскурсії, свята, ігри-драматизації, спортивні змагання, естафети, огляди-конкурси, олімпіади, шкільні музеї, тематичні стенди, кімнати, зали, галереї, виставки дитячої творчості, книжкові виставки, творчі завдання, проекти, звіти, індивідуальні роботи, театр-експромт, колективні творчі справи, колективне творче панно, флешмоби, виставки-конкурси, фестивалі, туристичні походи тощо).

Рекомендуємо під час проведення заходів організовувати зустрічі з учасниками бойових дій, волонтерами; відвідування військовослужбовців, які отримали поранення та проходять реабілітацію; виступи дитячих творчих колективів та інше.

Варто зазначити, що питання національно-патріотичного виховання розкривається наскрізно в рамках програми «Нова українська школа» у поступі до цінностей», яка розглянута та затверджена Вченими радами Інституту проблем виховання (протокол № 6 від 02 липня 2015 року) та Інституту модернізації змісту освіти (протокол № 7 від 26 вересня 2018 року). З програмою можна ознайомитися за посиланням https://ipv.org.ua/prohrama-nova-ukrainska-shkola/.

З метою вивчення та популяризації кращого педагогічного досвіду, в тому числі з питань національно-патріотичного виховання на офіційному сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» розміщено банк даних досвіду виховної роботи (https://imzo.gov.ua/osvita/pozashkilna-osvita-ta-vihovna-robota/bank-dosvidu-vihovnoyi-roboti/.  

Національно-патріотичне виховання молодого покоління неможливе безvвідповідних заходів щодо відзначення важливих пам'ятних та ювілейних дат,vперелік яких можна знайти за наступним посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2654-19.

При плануванні виховної роботи з національно-патріотичного напряму пропонуємо використовувати методичні матеріали Українського інституту національної пам'яті https://www.memory.gov.ua/methodic-materials.

Питання національно-патріотичного виховання та громадянської освіти також всебічно висвітлено в матеріалах, які схвалені для використання в закладах загальної середньої освіти, а саме:

1. Навчально-методичний комплект «Навчаюсь. Дію. Захищаю» початкова школа, 1-4 класи «Пригоди Тарі»/ (автор. колектив: Андросюк В. Є. Андросюк О. Р., Андросюк О. В., Андросюк Л. В., Алмазов О. В., Алчасова І. М., Левінштейн Є. В., Рассоха М. Й., Семякін О. В.). Зазначені матеріали можна знайти за наступним посиланням https://imzo.gov.ua/osvita/pozashkilna-osvita-ta-vihovna-robota-shvaleni-rukopisi/.

2. Науково-методичний посібник «Ключові напрями українського патріотичного виховання дітей та учнівської молоді» (автори: І. Д. Бех, К. І. Чорна).

3. Аудіовізуальний твір національно-патріотичного кінопроекту «Слава Україні! - Героям Слава!» (Союз молодих кінематографістів України «10 Муза»).

4. Навчальні - програми з позашкільної освіти військово-патріотичного напряму розміщені за посиланням https://imzo.gov.ua/osvita/pozashkilna-osvita-ta-vihovna-robota/navchalni-programi/viyskovo-patriotichniy-napryam/ та інше.

Зміст листа просимо довести до відома керівників органів управління освітою різного рівня, керівників та педагогічних працівників закладів освіти для використання при плануванні виховної роботи з учнівськими колективами.

З повагою
перший заступник Міністра                           Павло Хобзей

 

 

 

Нам потрібне мирне небо!

 

 
Якщо буде світло в душі, буде краса в людини.
Якщо є краса в людини, буде гармонія в домі.
Якщо є гармонія в домі, буде порядок у нації.
Якщо є порядок у нації, буде мир у світі. 
 
Патріотизм (від грецького "патріс") - це любов до Батьківщини, відданість Вітчизні, народу. Патріотизм у сучасному розумінні – це відчуття того, що в моєму класі, школі, місті, країні все мене стосується, все залежить від мене.
Для педагогічного колективу нашої школи  патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним. Формування громадянина-патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини, набуває сьогодні особливого значення. 
 
Завданнями патріотичного виховання молодого покоління є:
- формування почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії, культурних та історичних цінностей;
- виховання гром адянських почуттів і свідомості, поваги до Конституції та інших законів України, соціальної активності та відповідальності за доручені державні і громадські справи;
- формування здібностей до аналізу зовнішнього та внутріполітичного становища, вміння на цій основі самостійно і адекватно оцінювати події, що відбуваються у державі і світі, свою роль та місце у цих подіях;
- створення нормативно-правової бази та комплексу заходів щодо виховання патріотичних почуттів і свідомості громадян України;
- формування прагнення до оволодіння військовими знаннями, відповідного рівня фізичної підготовки та витривалості;
- підвищення престижу військової служби, військова професійна орієнтація молоді, формування і розвиток мотивації, спрямованої на підготовку до захисту держави і служби у Збройних силах України та інших військових формуваннях.
 
Громадянсько-патріотичний напрямок виховання учнів в нашій школі складається зі слідуючих пунктів: 
-громадянської освіти та громадянського виховання;
-військово - патріотичного виховання;
-правового виховання; 
-морально - етичного виховання на основі вивчення традицій українського народу; 
-соціального проектування та учнівського самоврядування.
 
Патріотичне виховання - це формування патріотичних почуттів, виховання готовності до захисту Батьківщини, воно покликане спонукати до фізичного вдосконалення, вивчення бойових традицій українського народу. 
 
Патріотичне виховання здійснюється як на уроках, так і під час позакласної роботи.
Шляхами реалізації патріотичного виховання у позакласній роботі є насамперед тематичні місячники та декади: місячник військово-патріотичного виховання "Салют, Перемого!" (щорічно проходить у травні), декада правових знань (грудень), Вахта Пам"яті до Дня Перемоги.

В рамках національно-патріотичного виховання в школі проводяться класні години, бесіди, темами яких є: святкування знаменних дат, ознайомлення з історією рідного краю, звичаями і традиціями українського народу, видатними людьми України тощо. Традиційним стало проведення святкувань Дня Збройних Сил України, Дня Соборності, Дня Захисника Вітчизни, Дня української писемності, змагань «Козацькі забави». 
 
Велику роботу проводить шкільний музей бойової слави. Він є діючим центром національно-патріотичного виховання учнів. Тут зібрано багато матеріалів, які використовуються під час проведення виховних заходів у класах, відзначення знаменних і пам’ятних дат.
  Щороку пошукові загони класних колективів школи під керівництвом своїх класних керівників беруть участь в історико-географічній експедиції учнівської молоді "Історія міст і сіл України" та туристсько-краєзнавчій екпедиції "Моя Батьківщина - Україна" та щороку посідають призові місця.
  

Cаме патріотизм, громадянськість повинні об’єднувати українців, зберегти те, що протягом століть було нашою метою, – незалежну державу.

 

 
 
 
Нормативно-правове забезпечення
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Усе про патріотичне виховання школярів(перелік найбільш актуальних новин та публікацій, що пов’язані із патріотичним вихованням школярів у загальноосвітніх навчальних закладах)

 
 


 
Пошук

Календар історії

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

НУШ

Пілотний проект

Проект

НП база

Гаряча лінія

Законодавство

Законодавство

Ласкаво просимо!

Корисні сайти

Архів записів

© 2020 Конструктор сайтів - uCoz