. Потіцька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. - Методична робота
Опорний заклад Потіцька ЗОШ І-ІІІ ступенів
Понеділок, 18.12.2017, 22:06
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Ми - патріоти!

Безпечний Інтернет

Хмарні технології

...

Освітні сайти

Готуємось до ЗНО

Олімпіади

Шкільна бібліотека

Superschool

Наші гості

Погода

Статистика

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 94

Обґрунтування моделі науково-методичної роботи у Потіцькій загальноосвітній  школі І-ІІІ ступенів

Сучасний учитель повинен постійно оновлювати свої знання й уміння, встигати за динамікою суспільного та науково-технічного прогресу. Основна діяльність, здатна вплинути на підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів, – це чітка організація науково-методичної роботи в школі.  

       Завдання, які сьогодні поставлені перед школою під силу тільки творчим учителям, людям з високою свідомістю та професійною культурою.

       Підтримка компетентності педагогічних кадрів вирішується у закладі через систему методичної роботи, яка сприяє розвитку сучасного стилю педагогічного мислення, відпрацюванню професійних навичок, формуванню готовності вчителя до професійної самоосвіти, самовдосконалення.

       В основу проектування науково-методичної роботи школи покладено:

  • цілеспрямований та обґрунтований вибір змісту методичної роботи на діагностичній основі;
  • визначення чіткої структури методичної роботи для підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів;
  • створення умов для розвитку творчого потенціалу кожного вчителя (насамперед збагачення методкабінету науково-методичними, дидактичними матеріалами);
  • взаємозв’язок методичної роботи з самоосвітою, атестацією вчителів і курсовою перепідготовкою;
  • демократичний стиль управління науково-методичною роботою.

       Методична робота у школі побудована на принципі системності колективної та індивідуальної праці вчителів над підвищенням своєї науково-теоретичної підготовки, професійної майстерності.

       Для успішної реалізації методичної роботи чітко визначаємо мету, завдання, обираємо відповідні форми  роботи.

        

       Завдання:

  • активне впровадження й використання досягнень і рекомендацій психолого-педагогічної науки;
  • вивчення досягнень педагогів-новаторів і впровадження їх у практику роботи педагогічного колективу школи ;
  • надання допомоги вчителям у впровадженні інноваційних технологій у навчально-виховному процесі, в оволодінні методичними прийомами навчання, виховання й розвитку учнів;
  • залучення вчителів до творчого педагогічного пошуку в процесі реалізацій шкільної науково-методичної проблеми;
  • створення колективу однодумців, які активно впроваджуватимуть інноваційні освітні технології в практику роботи;
  • стимулювання ініціативи і творчості членів педагогічного колективу та активізація їхньої діяльності в науково-дослідницькій, пошуковій роботі;
  • самоосвіта і самовдосконалення  педагогічного колективу.

 

       Модель науково-методичної роботи школи направлена на реалізацію науково-методичної проблемної теми закладу «Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес».

        Концептуальна мета моделі науково-методичної роботи  - систематична колективна діяльність педагогічного колективу, спрямована на розвиток професійно компетентного педагога, формування і розвиток професійної майстерності вчителя, підвищення якості навчально-виховного процесу шляхом удосконалення майстерності педагогічних кадрів.

       В основі науково-методичної роботи модель, яка спрямована на створення взаємодії учителів і учнів в умовах особистісно орієнтованого освітнього процесу.

       Методична робота у школі побудована на основі діагностики, аналізу інформації про професійну компетентність педагогів, їхні потреби і труднощі.

       Діагностування вчителів, що здійснюється перед початком навчального року, самооцінка їх педагогічної діяльності дає можливість визначити рівень методичної кваліфікації кожного вчителя, з’ясувати, які форми методичної роботи найдоцільніші для конкретного педагога, і таким способом   змоделювати структуру, зміст і форми методичної роботи. Крім того, діагностика дає можливість виявити вчителів, здатних удосконалювати навчально-виховний процес, тих, хто досягає високих показників у роботі. Саме вони очолюють у школі методичні об’єднання, творчі групи, проводять майстер-класи.

       Для учителів, у яких виникають труднощі, у досягненні мети плануємо і проводимо семінари (теоретичні, проблемні, науково-практичні), тренувальні практичні заняття (моделювання уроку, позакласного заходу, ділова гра).

       Учителів з низьким рівнем сформованості дидактичних умінь (це, зокрема, молоді спеціалісти) залучаємо до роботи в методичних об’єднаннях, закріплюємо до них наставників, пробуджуємо інтерес до творчості, стимулюємо сумлінну результативну роботу, організовуємо відкриті уроки фахівців для молодих спеціалістів, надаємо конкретну методичну допомогу.

       Створенню умов для вдосконалення педагогічної майстерності вчителів сприяє робота методичних об’єднань. На засіданнях МО ведеться наукове вивчення відповідної теми, учителі залучаються до освоєння нових навчальних технологій. Широкі можливості для самореалізації дає вчителям атестація, коли можна поділитися з колегами своїми надбаннями. Підсумком роботи вчителя в період атестації стає творчий звіт на засіданні МО  або на педраді.

       Традиційними у школі є такі форми методичної роботи:

  • педрада;
  •  методична рада;
  •  інструктивно-методична нарада;
  •  методичні об’єднання;
  •  предметні тижні;
  •  семінари-практикуми;
  •  психолого-педагогічний семінар;
  •  педагогічні виставки;
  •  методичні бюлетені;
  •  школа педагога початківця.

       Нетрадиційні форми роботи:

  • творча наукова дискусія;
  •  навчальні семінари на базі відкритих уроків;
  •  панорама педагогічних новинок;
  •  ділові ігри;
  •  методичні вернісажі;
  •  моделювання уроків та їх захист.

       У систему методичної роботи включено індивідуальні та колективні форми.

       Індивідуальні форми:

  • самоосвіта;
  •  стажування;
  •  наставництво;
  • індивідуальні консультації;
  • конкурс «Учитель року»;
  • конкурс «Класний керівник»;
  • творчі звіти вчителів.

       Колективні форми роботи:

  • методична рада;
  •  методичні об’єднання;
  • педчитання;
  • школа молодого вчителя;
  •  майстер-класи;
  •  тижні педмайстерності;
  • семінари-практикуми;
  • тренінги.

       Керівництво науково-методичною роботою у школі здійснює адміністрація шляхом вивчення ефективності методичної роботи, аналізу змісту і форм роботи, аналізу діяльності методичних об’єднань, співбесід з учителями, анкетування, відвідування уроків і позакласних заходів, моніторингу успішності учнів. Адміністрація надає методичні консультації, організовує конференції та інші колективні форми методичного навчання.

       Такий комплексний моніторинг є надійним інструментом, який дозволяє виміряти якість освіти, що має особистісне спрямування. Для досягнення більшої ефективності організовується  семестрова звітність. Адміністрація школи збирає та аналізує інформацію, організовує роботу з узагальнення матеріалів, приймає рішення, контролює їх виконання та проводить аналіз ефективності роботи.

       Функції контролю, крім адміністрації, виконує МО, яке вивчає роботу вчителів під час атестації, інспектує виконання програми самоосвіти, організовує виставки, творчі звіти учителів, науково-практичні конференції, здійснює підготовку та проведення олімпіад.

       Отже, ефективність науково-методичної роботи значною мірою визначає рівень її організації.

 

 

Пошук

Календар історії

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Пілотний проект

Гаряча лінія

Законодавство

Законодавство

Ласкаво просимо!

Корисні сайти

Архів записів

© 2017 Конструктор сайтів - uCoz